13.1.2020 Učivo pro nemocné

13.01.2020

Vážení rodičové,

situace se má tak, že ve čtvrtek do školy přišlo 7 dětí, v pátek 6 a dnes 4. Proto jsme zabrzdili probírané učivo a  opakujeme. Pokud to zdravotní stav Vašich dětí dovoluje, opakujte též:

M - násobilka, násobení a dělení v oboru malé násobilky, + a -  do 1 000 zpaměti i písemně pod sebou, slovní úlohy typu " Koupil jsem 10 rohlíků po 2 Kč, 4 tyčinky po 9 Kč a 7 žvýkaček po 8 Kč. Měl jsem 100 Kč. Kolik Kč mi zbylo?" A dejte jim tam třeba, že vracejí ještě 5 lahví po 3 Kč apod....

ČJ - čtěte knihu - část nahlas, část pro sebe. Povídejte si: kdo je hlavní hrdina, co je na něm fajn, kdo je záporný, proč, je v příběhu něco, co by šlo řešit jinak....Opakujte vyjmenovaná slova po Z a B - nazpaměť. Hlavně je zkusit najít v textu, opsat správně (Snažte se, ať je opíší správně, tzn. ne diktát, ale vyhledání a opis, ať si je správně zafixují.) Zkuste i toto: https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/vyjmenovana-slova-po-b

Závěrečné písemky budeme psát, až si učivo shrneme a zopakujeme i za cenu toho, že by to mělo být později. Děti budou vědět přibližný termín písemky z M a ČJ.

V ČJ - dokázat najít ve větě podstatná jména, přídavná jména a slovesa. U podstatných jmen určit rod a číslo. Návod naleznete v sešitě ČJ - školní nebo v učebnici.

Tady Vám budu postupně vpisovat, co jsme za den vypracovali, ať na tom můžete také pracovat. Sešity nechám na vrátnici.

M - prac.seš. s.27/10; s.28/1,2,3; s.29/6,7; 30/1; 24/2

M - uč. s. 27/1 + prac.seš. s. 22/3

M - uč. s.30/šipky a 1

MATÝSEK - s.32/1; s.32/2; 39/3; 27/3; 28/4

Prac. list "Můj rok 2020" obě str.

PRV - přečíst str. 24 a popovídat si; s.25+26 přečíst. otázky, povídání

ČJ - prac. seš. žlutý s.6-7/5a,b; s.8/8; s.8/6,7; s.8/9; s.9/10; s.10/14,15,19

ČJ - učebnice s.25/1 a hvězdička

ČJ - čítanka s 99-100

ČJ - děti by měly umět napsat podle diktátu větu, určit podstatná jména, přídavná jména a slovesa. U podstatných jmen určit rod a číslo. Toto jsme např. dělali dnes (zkuste to):


poslechnout si nebo přečíst pohádku Dlouhý, Široký a Bystrozraký;

Uč. "Víš, co čteš" - s.26-27

Prosím o přípravu na interpretaci básně. Návrhy básní máte zde v odkazu na rajce.net. Mohou to být i jiné texty, avšak dbejte na to, aby měly přibližně stejný rozsah jako mnou navrhované, byly odpovídající věku a byly nové. Interpretace proběhne 23.1. ve třídě. Texty si z rajcete vytiskněte:


Přeji Vašim dětem brzké uzdravení a těším se na ně tady ve škole!

Váš pan učitel Viktor Dořičák

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky